Sny alebo realita?

Zvýšenie obchodu medzi krajinami SNŠ v Európe a Ázii, úspešnosť a prosperita najmä dopravných a špedičných spoločností a celého podnikania všeobecne. Rast HDP národných ekonomík a životná úroveň obyvateľstva priamo súvisia s fungovaním integračných ekonomických združení. V tomto prípade hovoríme o možnom potenciáli colnej únie.

Čo už dnes funguje na UK?
Už dnes platia v rámci Colnej únie Ruska, Bieloruska a Kazachstanu zjednodušené pravidlá prepravy nákladu. Tieto tri krajiny sú jednotným colným územím, kde neexistujú colné úrady, colné platby, nie je potrebný medzinárodný vstup ani licencia a pracovný postup je čo najviac zjednodušený. V skutočnosti pri dodávke tovaru do jednej z krajín colnej únie stačí, aby mal dopravca alebo špeditér nákladný list CMR (TTN), faktúru a balný list.
Zároveň sa pri preprave tovaru z tretích krajín, ktoré nie sú rezidentmi UK, uplatňuje Jednotný colný sadzobník a ďalšie jednotné obchodné regulačné opatrenia.

Je zrejmé, že TS prináša konkrétne, praktické výsledky. Od roku 2010 do roku 2012 sa obchod medzi Ruskom a krajinami UK zvýšil z 15 miliárd dolárov na viac ako 58 miliárd dolárov. Pre Rusko je colná únia po EÚ a Číne tretím najdôležitejším trhom na svete.
Objem zahraničného obchodu štátov colnej únie s tretími krajinami sa v roku 2012 zvýšil o 3,2% v porovnaní s rokom 2011 a dosiahol 939,3 miliárd dolárov. Vývoz do tretích krajín dosiahol 600 miliárd dolárov. Dovoz z tretích krajín 339 miliárd dolárov. V januári - V apríli 2013 dosiahol objem zahraničného obchodu 297,1 miliárd dolárov. Objem vzájomného obchodu členských štátov colnej únie v roku 2012 dosiahol 68,6 miliárd dolárov. To nie je limit.

Colná únia je platformou pre vytvorenie Euroázijského hospodárskeho spoločenstva.
V súčasnosti prebiehajú práce na vytvorení spoločného ekonomického priestoru, ktorý bude zahŕňať krajiny UK a ďalšie postsovietske republiky. Už pripravené „cestovné mapy“ pre vstup na CU a CES krajín: Kirgizsko, Tadžikistan, Arménsko. Ukrajina a Moldavsko sú v postavení pozorovateľov, nevylučujú však ani možnosť spolupráce napriek oficiálnemu smerovaniu k integrácii do EÚ.
Na území SNŠ sú teda vytvorené všetky predpoklady na zlepšenie podmienok pre podnikanie, optimalizáciu výmeny údajov o zahraničnom a vzájomnom obchode v elektronickej podobe, zrušenie colných poplatkov a odstránenie akýchkoľvek medzištátnych prekážok v nákladnej doprave z jednej krajiny. do iného.

Pre efektívnu integráciu sa berú do úvahy najlepšie skúsenosti krajín EÚ - združenie 28 európskych krajín, ktoré prešlo od Európskeho spoločenstva uhlia a ocele k vytvoreniu spoločného trhu, ktorý zaručuje voľný pohyb osôb, tovaru, kapitál a služby. V EÚ sú zakázané všetky povinnosti v obchodných vzťahoch medzi členskými štátmi a pasové kontroly v rámci schengenského priestoru boli zrušené.
Presne rovnaké úlohy kladú tvorcovia Spoločného hospodárskeho priestoru Bieloruska, Kazachstanu a Ruska, kam sú aktívne prizývané krajiny SNŠ aj ďalšie štáty Ázie a Európy. Plánuje sa zaviesť voľný pohyb tovaru, služieb a pracovných síl, ako aj jednotnú hospodársku politiku štátov vo vzťahu k finančnému sektoru, doprave, energetike a obchodu.

Všetky obmedzenia vzájomného obchodu sa medzi zúčastnenými krajinami zrušia na základe zjednotenia colných taríf a vytvorenia spoločného colného sadzobníka. Nakoniec to povedie k vytvoreniu Euroázijského hospodárskeho spoločenstva (EurAsEC) - združenia pre hospodársku integráciu, ako je EÚ, ktoré zahŕňa až 20 - 25 krajín východnej Európy, Balkánu, Kaukazu, Blízkeho východu, strednej Ázie, Japonsko a dokonca aj Afrika.

Vyhliadky na vytvorenie EurAsEC pre dopravný priemysel a hospodárstvo.
Poďme špekulovať o tom, aké výhody prinesú ekonomickým protistranám výhody postupného vytvárania jednotného ekonomického bloku založeného na existujúcej colnej únii.

2014-2016 - medzi zúčastnenými krajinami: Rusko, Bielorusko, Kazachstan, Kirgizsko, Arménsko, Azerbajdžan, Turkménsko. Obrat vnútorného obchodu sa za 2 roky zvýši o 30% v dôsledku zrušenia všetkých administratívnych a colných prekážok medzi krajinami. Kvalita obehu dokladov sa zvyšuje vďaka zavedeniu elektronického informačného systému na účtovanie pohybu tovaru. Všetky clá boli zrušené. Prepravné spoločnosti prepravujú tovar akoby v rámci tej istej krajiny - podľa nákladného listu. Karnet TIR (TIR kornet) sa zrušuje ako nepotrebný, platný je iba medzinárodný dohovor a združenia nákladných dopravcov, ktoré skutočne chránia práva samotných dopravcov.

Miera korupcie klesá a zvyšujú sa peňažné príjmy do štátnych rozpočtov. Objavujú sa príležitosti na zlepšenie dopravnej infraštruktúry: opravy a výstavba, nové cesty a diaľnice, obnova vozového parku. Vytvárajú sa predpoklady na prechod všetkých vozidiel na ekologický štandard prepravy Euro-5 a Euro-6.

2016-2022 - colná únia zahŕňa zvyšné krajiny SNŠ (Ukrajina, Moldavsko, Turkménsko, Uzbekistan, Azerbajdžan), ako aj Mongolsko, Irán, Sýria a Turecko. Trh predaja sa zvyšuje 2-2,5-3 krát. Pre cestnú a železničnú dopravu nie je čas nečinnosti, tok objednávok na prepravu nákladu vo vnútri aj mimo vozidla sa nezastaví. Rýchlosť pohybu tovaru a tovaru v rámci colnej únie na všetkých diaľniciach nie je nižšia ako 90 km / h. Kvalita tovaru a služieb sa zvýšila, ľudia si môžu kúpiť tovar vyrobený v krajinách TS. nie horšie ako európske alebo americké náprotivky. Medzi hlavných obchodných partnerov: Čína, India, USA, Austrália, Brazília, Južná Afrika, Mexiko.
Prebieha postupný prechod k jednotnej bankovej a daňovej legislatíve. Zavádza sa jednotná mena, ktorá nie je nižšia ako dolár, euro a juan.

2022-2024 - Colná únia nadobúda konečné podoby Euroázijského hospodárskeho spoločenstva. K nej sa pridávajú krajiny Blízkeho východu, Egypt, ako aj Srbsko, Slovensko, Grécko, Bulharsko, pobaltské krajiny a Škandinávia, ktoré si nesplnili svoje povinnosti týkajúce sa účasti v EÚ. Podmienky členstva v colnej únii sú lojálnejšie, trh predaja je niekoľkonásobne väčší ako v EÚ, náklady na energetické zdroje sú lacnejšie, náklady na palivo lacnejšie. Územie spoločného hospodárskeho priestoru presahuje územie bývalého ZSSR.

Pre dopravné organizácie povolenie na prepravu tovaru, dvojstranné a mnohostranné povolenia, korne TIR Cemt, uznávané ako nástroj na korupciu a špekulácie, boli v nákladnej doprave zrušené a už sa nepoužívajú. Z dokladov vodiča na prepravu iba nákladný list CMR. Medzinárodná preprava nákladu a colné predpisy sú čo najviac zjednodušené. Stačí, aby vlastník nákladu vyhlásil elektronicky, to znamená, že existuje colné odbavenie, colné odbavenie tovaru v krajine odoslania, príjemca tovaru deklaruje aj colné odbavenie tovaru v krajine dodania tovaru, v jednotnom informačnom systéme colnej únie - celý tok dokladov je elektronický. Pre dopravcov a špeditérov už neexistujú žiadne obmedzenia, prísne požiadavky a predpisy. Všetky clá boli zrušené,
Významný skok nastáva v rozvoji železničnej, námornej a leteckej infraštruktúry a logistiky. Všetky železničné stanice a trate sú elektrifikované, zastaraný železničný park ustupuje moderným rýchlovlakom. Nákladná preprava po železnici rýchlosťou až 300 km / h nie je nižšia ako dopyt po cestnej doprave, najmä preto, že boli zavedené nové trate do všetkých hlavných dopravných uzlov a medzinárodných uzlov, ako aj do vzdialených oblastí. Štruktúry ako colný terminál, kde sa nákladné vozidlá zhromažďujú v dlhom čakaní na colné vybavenie, alebo colný sprostredkovateľ už pre nedostatok potreby neexistujú.

Výhody CU a jednej ekonomickej komunity vo všetkých priemyselných odvetviach.
Pre námornú a leteckú dopravu funguje jednotná interaktívna databáza nákladného účtovníctva. Príjemca presne vie čas dodania nákladu do prístavu, všetky námorné a letecké lety sa uskutočňujú podľa harmonogramu, systém na príjem a spracovanie nákladu a kontajnerov je plne automatizovaný - náklad môžete v prístave prijať v rámci hodinu po prílete mora alebo lietadla.
Vysoko kvalitný povrch vozovky je k dispozícii na 80% územia vozidla. Dopravné spoločnosti si môžu kúpiť nákladné vozidlá, ktoré zodpovedajú environmentálnym normám Euro 6, 7 a Euro 8. Kamión sa splatí za necelý rok. Zisky podnikov rastú - zvyšujú sa príspevky do rozpočtov krajín. Podľa toho dostávajú štátni zamestnanci vysoké platy a korupcia je vyliečená choroba, o ktorej nová generácia ľudí vie rovnako veľa ako o ústrednom výbore Komunistickej strany Sovietskeho zväzu.

Odstránenie korupcie na cestách a na úradoch nie je koho podplatiť a nie je potrebné dávať. Interakcie s úradníkmi sa vo všetkých prípadoch znižujú na nulu. Aparát úradníkov a administratívne bariéry je zanedbateľný, elektronické účtovníctvo a upravený pracovný tok znížili na nulu všetky možné bariéry pre podnikateľov i bežných ľudí.
Na cestách nie je nikto z orgánov kontrolujúcich pohyb tovaru, kancelárie úradníkov sú prenajímané malým, stredným a veľkým podnikateľom, celý tok dokladov je elektronický. Nezamestnanosť klesá na niekoľko percent ročne, existujú pracovné miesta pre celú populáciu v produktívnom veku.

Poškodené vládne inštitúcie, colné a administratívne prekážky, ktoré existujú v medzinárodnej cestnej doprave, železničnej a námornej nákladnej doprave medzi krajinami, majú nepriaznivý vplyv na oživenie národných ekonomík, spomaľujú rast výroby, bránia intenzívnejšiemu rozvoju podnikania a sprevádzajú korupciu. Zbavenie sa bariér, ktoré vytvárajú politici, by viedlo k rozvoju dopravného priemyslu, ktorý je doslova „lokomotívou“ ekonomiky ktorejkoľvek krajiny, k lepším životným podmienkam a vyšším platom. Vlády rôznych krajín majú na čom pracovať, aby pomohli svojim ľuďom, ich ľuďom a obchodnej komunite.