Skutočné náklady na prepravu.


Prvá vec, ktorá znepokojuje každého majiteľa nákladu pri objednávaní prepravy nákladu od špedície, sú konečné náklady na doručenie nákladu do skladu, najlepšie relatívne lacné. Dopravca má zase záujem získať za svoje služby skutočné, odôvodnené stavom situácie na trhu medzinárodnej nákladnej dopravy.

Pri tomto neustálom manévrovaní medzi optimálnymi cenami za prepravu tovaru pre zákazníkov a úplnou platbou pracovnej sily dopravcu je úlohou kompetentného manažéra skúsenej špedičnej spoločnosti adekvátne regulovať ceny za prepravu nákladu tak, aby uspokojili všetkých účastníkov dopravného procesu.

Regulácia cien za prepravu, náklady na prepravu.


Regulácia cien za prepravu tovaru závisí od kombinácie faktorov, ktoré určujú náklady na každú konkrétnu prepravu nákladu. Potrebujete napríklad prepraviť tovar z Ruska, Petrohradu do Rumunska do Bukurešti. Dopravcovia, ktorí nie zo všetkých krajín (Rusko, Ukrajina, Poľsko), sa zhostia tejto úlohy alebo sa dohodnú výlučne na výhodných podmienkach pre seba - za zvýšené náklady, aby tak zabránili aspoň otvoreniu rumunského víza, dlhému cestovaniu vzdialenosť, prestoje, povolenie na prepravu do Rumunska a pravdepodobnosť návratu s prázdnym telom.

Pre prepravnú spoločnosť z Rumunska alebo Moldavska je oveľa jednoduchšie vykonať podobnú úlohu a preprava bude oveľa lacnejšia. Preprava tovaru z Európy do Ruska alebo Kazachstanu bude mať prepravná spoločnosť z Ruska oveľa lacnejšie výkony ako dopravný pracovník z Moldavska, Rumunska alebo bulharská spoločnosť, pretože neexistuje žiadny spôsob. Ale opäť má otázka cien určité nuansy: ako blízko k miestu nakládky má spoločnosť bezplatnú cestnú dopravu. Ak musí špeditér poslať nákladné auto z iných vzdialených miest, cena bude drahšia; aký druh nákladu je potrebné prepraviť, závisí od toho druh použitej prepravy: preprava nákladu návesom markízy je určite lacnejšia ako preprava chladničkou alebo celokovovým návesom.

Preprava objemného, ​​objemného a ťažkého nákladu, preprava nebezpečného tovaru ADR bude nákladnejšia ako preprava bežného nákladu. Pri nakladaní / vykladaní a sprevádzaní takéhoto tovaru je potrebné vziať do úvahy použitie zdvíhacích zariadení. Hodnota nákladu ovplyvňuje aj náklady na prepravu. Niekedy je na prepravu obzvlášť hodnotného tovaru potrebná ozbrojená stráž alebo dodatočná finančná záruka.

Preprava hromadného nákladu znamená ďalšie náklady na organizáciu dodávky (skladové služby, hľadanie prepravy), trvá dlhšie ako kompletná dodávka, ale majiteľ nákladu neplatí za celý nákladný automobil, ale iba za svoj vlastný náklad.
Náklady na multimodálnu prepravu sú náklady na tie druhy prepravy, ktoré sa na túto prepravu podieľajú, ak nie je možné dodať tovar inak: automobilová, železničná, námorná alebo letecká doprava. Spravidla platí, že pri objednávaní takejto prepravy v jednej spoločnosti má klient právo počítať so zľavou pri platbe za služby.

Poistenie prepravy. Zodpovednosť majiteľov nákladu a pracovníkov v doprave.
Poistenie prepravy je dôležitou podmienkou pre medzinárodnú prepravu nákladu, ktorú nemožno zanedbávať. Bez ohľadu na smer dodania musí byť kategória nákladu (tovar, výrobky alebo suroviny), použité vozidlo, preprava a náklad poistené. Majiteľ nákladu to môže urobiť sám, alebo požiadať špeditéra o odporúčanie. V každom prípade si poistenie nákladu bude vyžadovať aj určité náklady. Dopravca obvykle zaisťuje svoju zodpovednosť za prepravovaný náklad poistením CMR, ktoré je oveľa lacnejšie ako poistenie samotného nákladu a je bezpečnejšie pre všetkých. Za prepravovaný náklad zodpovedá poisťovňa.

Analýza cien za prepravu vo svete.


Ceny nákladnej dopravy vždy závisia od kombinácie mnohých faktorov na regionálnej a globálnej úrovni. Nové výzvy moderného sveta, globálne trendy v politike a ekonomike: finančná kríza v rokoch 2008 - 2009, hrozba recesie v krajinách eurozóny, hospodárska recesia a nové finančné otrasy v rokoch 2011 - 2012, rast cien pohonných hmôt a iných materiálov sú nenahraditeľné v dopravnej infraštruktúre. Zoberme si situáciu na trhu nákladnej dopravy za posledné roky. Rast cien nákladnej dopravy bol vždy v priamej úmere s veľkým dopytom po službách dopravcov a špeditérov. Napríklad od roku 2007 do roku 2008 - v predkrízovom období v mnohých krajinách došlo k priemyselnému vzostupu, vysokej úrovni spotreby, čo viedlo k zvýšeniu cien nákladnej dopravy. Keďže od roku 2009 keď výroba a spotreba v súvislosti s globálnou hospodárskou krízou poklesli do prudkého poklesu, došlo tiež k zníženiu nákladov na všetky druhy nákladnej dopravy. V súčasnosti existuje postupný prístup k predkrízovým ukazovateľom v mnohých oblastiach výroby a obchodu, čo by malo mať vplyv na vyrovnávanie cien medzinárodnej dopravy.

Majiteľ nákladu by mal mať na pamäti, že manažéri dopravných spoločností, ktorí mu dávajú určité náklady na doručenie tovaru, berú do úvahy kombináciu viacerých faktorov a neberú ceny zo stropu. Stav dopravy a trhu práce - dopyt a ponuka profesionálneho personálu (špecialistov) v medzinárodnej nákladnej doprave, tvorba a rast pracovných miest, situácia na finančných trhoch, ceny surovín, ropných zdrojov, trh spotreby a rast priemyselnej výroby - to všetko priamo ovplyvňuje tvorbu cien pre medzinárodnú dopravu.

Náklady na prepravu budú určite lacnejšie, ak:


Dopravca je súkromný obchodník, jeho vlastník a vodič v jednej osobe. V spojení so špedičnou spoločnosťou sa nepracuje, som pripravený vašu objednávku splniť za znížené náklady. Lacnosť prepravy má aj negatívum: zlý technický stav prepravy, nedostatok poistenia CMR pre celú prepravu, preprava bez TIR, zodpovednosť za prepravovaný náklad, vysoké riziko jeho straty v tranzitných krajinách. K lacnej doprave môžete pridať nízku úroveň služieb a dlhé prestoje v doprave počas čakania na náklad, a to kvôli nezodpovednosti vodiča k sprievodným dokladom k nákladu.

Cena za prepravu bude spravodlivá a primerane odôvodnená, ak:


Za prepravovaný tovar zodpovedá špedičná spoločnosť, čo sa odráža v zmluve o preprave tovaru, ktorá má úplnú právnu silu. Zodpovednosť dopravcu je podporená poistnou zmluvou CMR. Preprava sa vykonáva v súlade s dohovorom TIR. Spoločnosť disponuje moderným, kvalitným vozovým parkom, vozovým parkom v prvotriednom technickom stave. Ponúka rôzne schémy doručenia s kombináciou niekoľkých druhov dopravy. Vodiči majú medzinárodné preukazy triedy a pracujú podľa európskej pracovnej doby. Všetky strany pracujú na princípe vzájomného rešpektu a vzájomného prospechu. To všetko dáva majiteľovi nákladu dôveru v kvalitné, včasné a bezpečné doručenie nákladu.